Obchodování k podnikání patří. Ať už prodáváte produkty nebo nabízíte služby, vždy musíte umět přesvědčit publikum, abyste získali zákazníky. Rozšířit svou zákaznickou základnu ale nemusí být tak obtížné, jak se může zdát. V tomto článku vám dáme 4 účinné tipy, jak získat nové zákazníky a posunout svůj byznys na vyšší úroveň.
1. Starý dobrý cold calling
Možná si pod pojmem akvizice představíte otravné call centrum, které volá neznámým lidem a snaží se něco prodat. Cold calling neboli obvolávání „studených“ kontaktů je pro obchodníky poměrně náročná disciplína. Nicméně především v B2B segmentu je velmi účinná.
Pokud si připravíte skutečně kvalitní a personalizovaný call skript, jednoduše prolomíte ledy a dokážete sjednat obchodní schůzku. Pamatujte, že cílem není prodat, ale vyřešit problém, se kterým se zákazník potýká – a vaše služby či produkty by měly být tím řešením.
Necítíte se na cold calling a nemáte žádné zkušené obchodníky? Zkuste akvizici nových zákazníků outsourcovat – postará se o ni specializovaná agentura, která zná osvědčené metody a má profesionální obchodníky.
2. Zkuste výkonnostní marketing
Výkonnostní marketing je skvělá volba v případě, že chcete poměrně rychle navýšit prodej. Jedná se především o PPC neboli Pay-Per-Click reklamu. Skrze nástroje nejrůznějších vyhledávačů vytvoříte inzerát, který povede na váš web. Více v článku Jsou PPC kampaně stále efektivním nástrojem ve světě online marketingu?
Ve vyhledávací síti si volíte klíčová slova, na která se chcete ve výsledcích vyhledávání zobrazit a vyhledávač vás ukáže na prvních placených pozicích. Z názvu je patrné, že platíte podle počtu kliknutí na reklamu. Inzerovat můžete i v obsahové síti, pak se vámi zvolený banner ukazuje na nejrůznějších webech.
Akviziční kampaň může v tomto případě dosáhnout skvělých výsledků především v B2C segmentu, nicméně z dlouhodobého hlediska raději doporučujeme zaměřit se na SEO, díky kterému se budete ve vyhledávání zobrazovat na prvních příčkách organicky.
3. Síla sociálních sítí
Sociální sítě jsou v dnešní době v podstatě neoddělitelnou součástí života lidí. Podle statistik stráví Češi na sítích přibližně 2,5 hodiny denně. Nejpoužívanější sítě jsou Facebook, YouTube a Instagram. Velkou novinkou je i TikTok, kde jsou populární krátká několikavteřinová videa.
Mnoho firem využívá tento prostor právě pro akvizici klientů. A to pomocí tvorby obsahu, který na sítích pravidelně sdílí či formou placené propagace. Než se pustíte do zakládání firemních profilů na sociálních sítích, zamyslete se nad tím, kde se vaše cílová skupina nejvíce vyskytuje a jaký druh obsahu konzumuje.
Podle toho určete směr strategie a vrhněte se na „lov“. Obecně se lidé chodí na sítě především bavit. Cenný je ale i vzdělávací obsah – sdílejte tipy, novinky či zajímavosti z vašeho oboru. Ukažte ostatním zajímavou formou, jaký problém jim dokážete vyřešit.
Tvorba hodnotného obsahu a placené propagace je skvělé kombo, které si najde přesně ty uživatele mající o vaše produkty či služby největší zájem.
4. Nic nefunguje? Možná je potřeba revize webu
Pokud se rozhodnete pro akvizici formou digitálního marketingu, váš web je to hlavní místo, kam budete všechny uživatele směřovat. Je to v podstatě taková online vizitka, která ale musí být funkční, aby vedla uživatele ke konverzi. To nejdůležitější je rychlost a responzivita webu.
Pokud se stránka nenačte během 5 vteřin, zákazník většinou odchází a na načtení ani nepočká. Pomocí akviziční kampaně sice na web dostanete velké množství návštěvníků, ti ale kvůli pomalému načtení web ani neuvidí.
Obsah webu následně rozhoduje o tom, zda uživatele zaujmete a přesvědčíte. Měli byste stručně a jasně vysvětlit, co nabízíte.
Neměly by chybět ani výhody, které zákazník koupí produktu či služby získá, případně jak mu zlepší pracovní či osobní život. Pokud přidáte i hodnocení vašich zákazníků, zvyšujete pravděpodobnost, že lidé nakoupí. Na doporučení od ostatních totiž lidé často dají.
Vylepšete svůj web, aby byla akvizice nových zákazníků co nejúčinnější.
foto /Zdroj: Canva kde získat nove zákazníky.png