Jak propagovat e-shop na internetu?

Jak propagovat e-shop na internetu?

Pokud jste založili e-shop, všechno máte správně nastavené a připravené pro zákazníky, řešíte pravděpodobně jedinou věc. A to hlavně ve chvíli, kdy si e-shop vytváříte sami. Jakou? Přece to, aby si váš obchod našli zákazníci a nakupovali na něm. Jak propagovat e-shop na internetu?

E-shop, který není vidět, jakoby nebyl

Internetová reklama a propagace je nesmírně důležitá. Můžete nabízet nejlepší výrobky a služby, nejžádanější produkty za nejlepší ceny, ale pokud se o vás neví, na web nikoho nepřitáhnete. Indexaci stránek můžete nechat systému vyhledávačů (nebo ji podpořit), ale získání zákazníka je složitější. Zvlášť když ze startu nemáte ani moc finančních prostředků. Jak začít a čím?

Zadání e-shopu do zbožových portálů

Váš e-shop nebo i konkrétní produkty můžete propojit například s Heurékou, Nákupy na Googlu nebo třeba se Zbožím.

SEO – optimalizace pro vyhledávače

Správná optimalizace zajistí umisťování vašeho obchodu na přední místa. Mít správně navolená klíčová slova znamená, že když je potenciální zákazník zadá do vyhledání, měl by mu vyběhnout odkaz na váš web. A samozřejmě čím víc nahoře tím líp.

Protože zákazníci často spěchají a nechají se zaujmout tím, kdo je první, kdo je nejvíc vidět. I když můžete být nalézatelní na druhé či třetí stránce, pravděpodobně vám tato pozice mnoho klientů nepřinese.

Co vše je třeba optimalizovat?

Tvorba a samotné publikování článků

Tvorba obsahu na e-shopu je velmi potřebná. Kvalitní texty by měly zákazníkům poskytnout zajímavé a třeba i užitečné informace. Zákazníci na ně obvykle dobře reagují. Konkrétní části textu pak mohou být přímo přes proklik napojeny na vaše zboží. Texty podporují prodej a navíc jsou oblíbené u vyhledávačů.

Jak na texty? Vytvořte si na vašem webu stránku (blog), pište nebo si nechte tvořit články, popisujte výrobky, dělejte texty ke kategoriím atp.

Vhodné je také zajistit si publikaci článků na jiných webech. Například zde u nás můžete propagovat své podnikání nebo i některé produkty či služby. Stačí se ozvat redakci, přijít se zajímavým tématem. I odtud se k vám mohou dostat zákazníci. Zkrátka propagace i na jiném webu než na vašem výrazně zlepšuje umisťování ve vyhledávačích. A to je pořád to, co chcete.

PPC reklama – další způsob, jak propagovat e-shop na internetu

S touto strategií pracuje i placená reklama PPC, kterou poskytuje například Google nebo Seznam. Reklamní kampaň je založena na správném nastavení a následném umístění reklamy v horní části výsledků vyhledávačů. Výrazem “reklama” je pak i značená. Kliknutí na ni přivádí zákazníka přímo k vám. To ale samozřejmě neznamená, že i nakoupí. Za každý proklik (za každou přivedenou návštěvu do vašeho e-shopu) pak platíte nějakou částku. Mohou to být halíře i desítky či stovky korun.

E-mail marketing

Tato oblast už vyžaduje vyšší znalost a profesionálnost k nastavení. Jedná se o aktivní oslovování zákazníků, ovšem pouze těch, kteří vám k této formě reklamy dali sami souhlas.

Sociální sítě

K propagaci svého obchodu samozřejmě můžete využít i některou ze sociálních sítí. I zde funguje placená reklama a v rozumné míře lze propagovat web i přes soukromé stránky.

Nevyužívejte jen jednu formu propagace, ale pokud možno vhodně kombinujte.

TIP NA ČLÁNEK: Předvánoční čas promyšleně a bez stresu

foto / archiv LNR


Napište nám...