Také se vám stává, že máte najednou potíže vymyslet nějakou marketingovou kampaň? Přitom je vaše podnikání na vytváření příspěvků, propagačních akcí a vhodné vizualizaci závislé? Kromě nápadů často může chybět i motivace. Zvlášť když vaše marketingové kampaně občas nemají takový dosah, jak jste si představovali. Co s tím?
Co dělat, když se doslova zaseknete a nevíte, co propagovat, co publikovat, kam cílit?
Základem je vhodný koncept marketingové kampaně.
Marketingová kampaň
Marketingová kampaň je něco, co cílí a iniciuje na určitý obchod. Propaguje se při ní obsah, značka nebo produkt, a to formou reklamy, banneru, videa, fotografie, blogového příspěvku, copywritingu nebo podobného kanálu.
Jaké jsou nejběžnější cíle marketingové kampaně
- Nárůst povědomí o značce,
- uvedení nového produktu nebo služby,
- vylepšení zapojení zákazníků,
- navýšení spokojenosti zákazníků,
- nárůst prodeje,
- zamezení odchodu zákazníků ke konkurenci.
Na kampaň jděte klidně sami
Současná doba přeje technologiím, díky kterým si můžete udělat marketingovou kampaň sami. Netýká se tak už dávno jen velkých obchodních řetězců a korporátů. Nízké náklady na kampaň tak nabízí například sociální média, e-mailing atd. Tvůrčí svobodě se prostě meze nekladou.
Jak má vypadat ideální kampaň
- Rozumná časová délka – žádná kampaň totiž nemá trvat věčně. Seriózní propagace by neměla přesahovat řekněme dva až tři měsíce (samozřejmě záleží na tom, co propagujete). Pokud využíváte hashtagy je kampaň v podstatě neomezená, pokud cílíte třeba na konkrétní svátek (sv. Valentýn), bude délka opravdu menší.
- Měřitelnost – abyste poznali úspěšnost kampaně, měli byste z kampaně mít dostatečné výstupy. Měření údajů napoví o tom, zda splnila vaše cíle.
- Unikátnost – využívejte opravdu originální nápady a hledejte nové cesty. Pomoci by vám měla informace o tom, kdo je vlastně vaším cílovým klientem nebo cílovou skupinou. Vyhněte se kopírování jiných firem.
Marektingová kampaň – kde propagovat?
Vlastně jediná správná a ideální odpověď na tuto otázku neexistuje. Proto je dobré zapojit co nejvíce kanálů, aby marketingová kampaň dosáhla požadovaného množství zapojení. S tím samozřejmě souvisí to, že když využijete více kanálů, bude vás to stát více času a také zdrojů.
Takže je dobré vědět, kde chcete inzerovat a kolik jste ochotni za to zaplatit (pokud využijete placené možnosti propagace).
TÉMA: 10 způsobů, jak propagovat web zdarma
Co je potřeba, aby se nápady staly skutečností?
- Grafika,
- reklama,
- loga,
- copywriting,
- SEO,
- příspěvky na sociálních stránkách, virální marketing,
- fotografie či videa.
Téma: Proč je media plán nezbytný pro efektivní reklamu?
Jak na nápady na kampaň
Nápadů může být celá řada, a to je často také důvod, proč může dojít k určité paralýze. Prostě nevíte, kde a čím začít. Čemu by se tedy kampaně mohly věnovat?
Vzdělávací kampaň
Instruktážní videa, blogové příspěvky s radami a řešením různých situací, to vše může být součástí chytré kampaně. V každém takovém příspěvku může být odkaz na váš produkt nebo třeba informační linku. Tvořte přínosný obsah.
Doporučení
Velkou podporou prodeje je budování programu doporučení Spokojení zákazníci jsou totiž nejlepší reklamou – můžete je odměňovat slevovými poukazy nebo různými akcemi při dalším nákupu.
Soutěže
Stále ještě je možné nalákat zákazníky různými soutěžemi a slevami. Využívejte hashtagy, sledování na sociálních sítích, sdílení, registrace a podobně.
foto / archiv LNR