Také se často setkáváte s pojmem „startup“? A nejste si úplně jistí, co přesně znamená? Tímto výrazem se honosí mnoho nově založených firem, ale ne všechny definici tohoto výrazu splňují.
Startup?
Jedná se o firmu, která vstupuje nově na trh se svými produkty nebo službami, které jsou jedinečné, nebo nabízejí zcela inovativní technologie a řešení. Současně se umí rychle a vyvíjet.
Za startup tak není možné označit nově otevřenou kavárnu nebo služby obuvníka v ulici, pokud nenabízejí něco zcela ojedinělého, neotřelého, nového..
Chce to nové vize
Rychlý růst, nové technologie, chuť měnit okolí nebo pohled na dané odvětví. Typickým znakem je start s minimem prostředků a obrovskou chutí tvořit. Nemusí se ale vždy jednat jen o mladé lidi, kteří mají hlavu plnou nápadů a nových řešení.
Čtěte: V čem podnikat? Tipy do začátku
Úskalí v podnikání
Startup stejně jako každé podnikání musí počítat s různými riziky. O tom ostatně často podnikání je. Úspěch je třeba si vybojovat. Cíl není o nic menší, než být rychle v plusu – proměnit náklady na zisk, vyrůst ve stabilní společnost, dobře prosperující firmu. Důležitá je strategie i podnikatelský plán.
Čtěte: Podnikavost a podnikání
Kde na to vzít?
Startup je většinou myšlenka, která hledá zhotovitele. Alespoň co se týče financování. Řada začínajících podnikatelů se tak snaží pro start svého podnikání najít sponzora, investora, aby mohla vstoupit na trh.
Pokud se to podaří a firma je úspěšná, plní své cíle, je často pravděpodobné, že se promění ve stálici ne trhu nebo dojde k jejímu prodeji jinému subjektu. Obojí je úspěch.
Čtěte: Copywriter – otextujte svůj web profesionálně
Reklamní slepota na internetu
foto / archiv LNR