Jak na hashtag a k čemu je dobrý?

Jak na hashtag a k čemu je dobrý?

Zvýšit povědomí o vaší značce nebo zvýšit zapojení vašich sledujících na sociálních sítích, tak přesně s tímto vám může pomoci hashtag. Jedná se o speciální znak, který byl nejdříve spojován typicky s Twitterem (dnes X), ale celkem rychle se ujal i na jiných sítích jako je LinkedIn, Instagram, Facebook apod. Jak na hashtag a k čemu je dobrý?

Co je hashtag

Hashtag je symbol dvojitého křížku: # (hash), který se připojuje před slova nebo fráze a slouží k shromažďování informací k danému tématu nebo zvyšování jeho viditelnosti na sociálních sítích. Přidáním hashtagu k určitému slovu vytvoříte klíčové slovo, které umožní snadněji najít všechny příspěvky a konverzace související s daným tématem. Při správném použití dávají hashtagy kontext vašim příspěvkům na sociálních sítích, pomáhají lidem se zájmem o vaše téma najít vaši značku a pomáhají rozšířit váš vliv a sledovatele. Často fungují i jako vyhledávač pro uživatele, aby jednoduše našli informace k danému tématu.

Příklady využití

  • Na Twitteru jsou hashtagy zaměřeny na témata konverzace a konkrétní skupiny lidí. Mohou být umístěny na konci tweetu nebo vloženy do věty.
  • Na Instagramu slouží hashtagy nejčastěji k popisu obsahu fotografií a vyprávění příběhů.
  • Na LinkedIn hashtagy podporují sledování obsahu a vytváření komunit spojených s podobnými tématy a otázkami.

Jak na hashtag

Slovo za symbolem # se píše bez mezer, může obsahovat velká nebo malá písmena, číslice, ale nikoli interpunkci. Lze jej umístit libovolně na začátek, doprostřed nebo na konec příspěvku. Takto označené výrazy pak sociální sítě indexují a vaši sledující tak mohou rychle a snadno najít váš obsah. Vhodné je proto hashtagy opakovat v různých příspěvcích nebo si vymyslet nějaký svůj originální.

Co platí pro hashtagy

Několik zajímavých tipů:

  1. Vyvarujte se nejasným hashtagům.
  2. Lepší jsou # konkrétní, protože povedou k lepším výsledkům vyhledávání než ty obecné. Obecné výrazy nikdo vyhledávat nebude a pokud ano, váš příspěvek se ztratí mezi tisíci dalšími.
  3. Vhodné jsou hashtagy s nízkým nebo středním objemem vyhledávání, díky kterým můžete zasáhnout to správné publikum.
  4. Nesnažte se vnucovat hashtagy do každého příspěvku. Místo toho je používejte, když přidávají hodnotu a pravděpodobně podněcují konverzaci a interakci.
  5. Pamatujte, že hashtagy mohou nejen přilákat členy vaší cílové skupiny, ale mohou být také použity k průzkumu vaší konkurence. Hledejte pomocí hashtagů a objevíte relevantní obsah související s vaším tématem.
VÍTE, ŽE
Hashtagy byly poprvé použity na Twitteru v roce 2007 a od té doby se staly důležitým prvkem pro vyhledávání a shromažďování obsahu na sociálních sítích. Slovo “hashtag” bylo dokonce vyhlášeno slovem roku 2012.

Jak napsat hashtag

Windows

  • klávesa pravého AltGr a X (AltGr napravo od tlačítka mezerníku),
  • klávesy levého Ctrl Alt a X,
  • levý Alt a číslice 35.

MacBook

  • klávesa Option a číslice 3.

foto / archiv LNR