Nejen v době pandemie, ale pravděpodobně i po ní, bude vysoký rozvoj a obecný zájem prožívat systém sdílených kanceláří. Sdílená kancelář je zajímavým řešením pro větší i menší podnikatele. Jako jsou výhody a nevýhody využívání sdíleného pracoviště?
Sdílená kancelář / flexibilní kancelář
Zásadní důvodem, proč začít nad sdílením kanceláře přemýšlet, je možnost snížení nákladů, které jsou s provozem každé kanceláře spojeny. Zároveň zůstává zachovyný standard i lukrativní místo adresy. Náklady se totiž jednoduše dělí na více podnikatelských subjektů, které budou prostory využívat.
Jak to funguje?
Ke své dispozici máte kanceláře a její vybavení na určitý počet dní / hodin v měsíci. Tyto dny a místo si obvykle rezervujete přes nějaký systém (recepce, program, aplikace). Další firma, která stejné prostory také využívá, pak prostě zvolí jiný termín – nebudete se s nimi potkávat. Kanceláře můžete využívat pro běžnou administrativní činnost, zajištění jednání, schůzek a dalšího.
Sdílená kancelář – jaké jsou výhody?
- nízké náklady
- bez smluv s dodavateli energií, služeb
- bez nákladů na vybavení kanceláře
- dosažení lukrativní adresy (sídla společnosti)
- služby recepce, případně někdy i třeba administrativní síly
Sdílená kancelář – jako jsou nevýhody?
- v kanceláři se dělíte o místo, není možné zde nechávat důležité dokumenty a osobní věci volně (tuto situaci řeší uzamykatelné skříně a sejfy)
- nutnost plánování rezervace termínů
Sdílené kanceláře nabízí řada společností. Jsou většinou umístěny v administrativních budovách. Vybudovat si ji ovšem můžete i vy, pokud nějaké kancelářské prostory vlastníte a nabídnete je tak k dispozici jiným firmám.
SLOVNÍČEK POJMŮ
Felxibilní kanceláře / coworking:
- Hybridní kanceláře – kombinují soukromé prostory firmy a prostory, které nabízí dalším projektům
- Servisované kanceláře – kanceláře se zabezpečenými službami