Pokud nabízíte produkty nebo služby je v dnešní době celkem zásadní, mít zastoupení i na internetu. A to i když třeba máte kamennou prodejnu nebo pobočku. Internetový obchod je možností, jak zboží či služby nabízet prakticky neomezenému množství potencionálních zákazníků. Navíc zde můžete lépe využívat speciální technologie, zvýrazňovat slevy, upoutávat bannery, komunikovat se zákazníky a budovat si pevnou pozici a značku v podvědomí. Zásadní tipy pro úspěšný internetový obchod.
Atraktivní web a mobilní verze webu
Základem je samozřejmě dobrý web. Začíná už volbou chytlavé domény, na kterou pak můžete jednoduše přes různé poskytovatele nasadit vhodnou šablonu. Takovou šablonu, která bude odpovídat současným trendům a potřebám zákazníků. Ta by měla být atraktivní, intuitivní a současně kvalitně propojená se všemi funkcemi, od skladu, přes fotografie, popisky, nabídky podobných produktů až po zadávání fakturačních údajů a volbu dopravy a platby.
Neopomeňte také zkontrolovat, že se web následně bude dobře zobrazovat i v menších zařízeních, jako je třeba mobilní telefon. Ten využívá pro nákupy většina zákazníků. Využívání vhodných šablon zvládnete i bez znalosti kódování. Jaké jsou další tipy pro internetový obchod?
TÉMA: Jak mít vlastní webové stránky | WEBHOSTING a DOMÉNA
SEO – vyhledávání
Aby se váš e-shop zobrazoval na dobrých pozicích, měli byste využívat SEO. Klíčová slova v názvech a popisech jsou nesmírně důležitá proto, aby zadaný výraz vyhledávače nabídli potencionálním zákazníkům a ti váš web navštívili.
TÉMA: Je SEO důležité pro váš web?
Důraz na fotografie
Pro své stránky používejte vždy obrázky s vysokým rozlišením. Vizualizace tvoří nezbytnou část každého dobrého obchodu. Kombinovat můžete i s videi. Pokud tvoříte na webu obsah, nebo rozšiřujete SEO pomocí blogu, můžete využívat i kvalitní fotky z fotobank, ale neopomeňte na získání certifikátů nebo volte obrázky, které jsou zdarma. Nejlepší je ale tvořit vlastní fotky nebo grafiku. S tím i začátečníkům může pomoci třeba oblíbená Canva.
Buďte proklienští
Pamatujte na to, že obchod tvoříte nikoli pro sebe, ale pro zákazníky. Měl by proto být nejen zajímavý, ale měl by mít všechny funkce, aby se na něm zákazníci cítili dobře a mohli snadno nakoupit a snadno zaplatit. Rozšiřte možnosti plateb o co nejvíc možností (dobírka, faktura, platba online atd.). Podobně nabízejte i více možností dopravy, zákazníci to ocení.
TÉMA: Jsou PPC kampaně stále efektivním nástrojem ve světě online marketingu?
Analyzujte
Nepodceňujte také analyzaci výsledků. Vyhodnocování výkonu webu vám přinese skutečný přehled a užitečné informace o chování zákazníků. Díky tomu můžete navrhovat propracovanější strategie a lepší cílení.
Pobídky a akce
Oblíbené jsou také různé akce, které umožňují vašim zákazníkům nakupovat výhodněji. Na webu si můžete s takovými akcemi lépe pohrát, dávat zvýraznění, odpočet do konce slevy, možnost slevy při nákupu více zboží apod. Důležitá je také komunikace se zákazníky, například s podporou sociálních sítí. Na webu si ovšem můžete nastavit i chat pro zodpovídání dotazů nebo možnost hodnotit jednotlivé zboží. Velkou výhodu mají weby, které mají pozitivní recenze, nepodceňujte komunikaci a kvalitu nabízených služeb.
Nezapomeňte na konkurenci
Konkurence je sice hrozbou pro váš úspěch, ale současně se vyplatí ji sledovat. Vždy je dobré být o krok před ostatními nebo se nechat úspěchy jiných inspirovat. Přemýšlejte, jaké výhody zákazníkům oproti jiným můžete nabídnout. Třeba dárek k nákupu, dopravu zdarma, věrnostní program a další.
foto / archiv LNR