Přemýšlíte nad touto otázkou a obavy z neúspěchu vás odrazují? Přitom právě možnost běžně pracovat a věnovat se další činnosti ve volném čase je spíše výhoda (jistota výdělku). Ale vše je třeba promyslet a na nic nenajdete jednoznačnou odpověď. E-shop při zaměstnání.
Jak kombinovat běžné zaměstnání a podnikání?
Předně – záleží na tom, v jakém oboru pracujete a kolik mu věnujete času (plný nebo částečný úvazek, směny atd.). A také – záleží na tom, jaký e-shop hodláte provozovat. Jestli chcete prodávat velké objemy produktů nebo chcete nabízet jen několik jednotek či desítek stálého sortimentu.
Jaký způsob založení e-shopu vybrat
Založit si e-shop je možné několika formami.
- Pokud nejste v tomto oboru kovaní a pokud chcete mít vše od začátku správně nastavené, navíc předpokládáte velké množství nebo variant zboží, pak se často vyplatí obrátit se na odborníky a celý e-shop si nechat připravit. Je to dražší varianta, ale v podstatě vždy se vyplatí.
- Pokud jste alespoň trochu technický tip a troufnete si obsloužit celou správu obchodu a administrace sami, pak si můžete i svůj e-shop sami nastavit. Na trhu existuje celkem široká nabídka poskytovatelů hostingu, často s předpřipravenou kostrou e-shopu, která vám usnadní začátky i právní stránku věci (povinnost zveřejňovat určité informace, obchodní podmínky, GDPR, cookies, reklamační řád, informace o zboží a podobně).
Téma 2023: Jaké jsou největší změny ve spotřebitelském právu?
Když jste na to sami
Důležité je si uvědomit, že pokud jste na celý e-shop sami, tak se mu musíte opravdu věnovat. Od zadávání dat o zboží, nastavení cenového hladiny, hlídání skladu, řešení objednávek, komunikace se zákazníky, balení a odesílání zboží, řešení dopravy i případné reklamace. A nezapomeňte taky na správnou propagaci! Není toho málo.
E-shop při zaměstnání – fungovat to může
Hlavně tedy začátek bude složitější, ale třeba i u e-shopu provozovaného tzv. na vedlejšák, si lze dobře přivydělat a věnovat se mu třeba hodinku dvě denně. Dobré je být ale aspoň trochu k dispozici zákazníkům. No vlastně ne, zákazníci jsou alfa a omega a bez nich to prostě fungovat nebude. Je třeba s nimi komunikovat, věnovat jim péči, pozornost a čas.
Dobrou cestou jsou pak nejrůznější sociální sítě, newslettery, slevové akce, možnosti využívání různých speciálních akcí a slev a podobně. Vůbec ničemu nebude vadit, když se budete trochu inspirovat i u vaší konkurence.
I pokud jste zaměstnaní, můžete být současně OSVČ.
OSVČ – základní informace | |
ZPŮSOB PODNIKÁNÍ | fyzická osoba |
ZALOŽENÍ | Jednotný registrační formulář na živnostenském úřadě nebo Czech POINTu |
RUČENÍ | celým svým majetkem |
ZÁKLADNÍ KAPITÁL | není třeba |
SÍDLO | ne |
BUDOVÁNÍ ZNAČKY | ano |
DANĚ | daň z příjmů, výdajové paušály, odvody na sociální a zdravotní pojištění, solidární daň |
DELEGACE POVINNOSTÍ | ne |
POČET SPOLEČNÍKŮ | může podnikat sám |
VYSTUPOVÁNÍ VLASTNÍM JMÉNEM | ano |
OPTIMALIZACE DANÍ | nízká |
CHCETE PODNIKAT SÁM NEBO VE VÍCE LIDECH | sám |
DATOVÁ SCHRÁNKA | není třeba |
POVINNOST ZVEŘEJŇOVAT ÚČETNÍ UZÁVĚRKU | nemá |
VEDENÍ ÚČETNICTVÍ | může využít výdajový paušál |
Co bych mohla dělat, když mi nejde internet
Spotřebitelské spory a e-shopy
Cenotvorba na e-shopu je tak trochu alchymie
foto / archiv LNR